Dítě získává zkušenosti především tím, že něco dělá a že to, co dělá, prožívá. Přirozenost učení prožitkem se děje spontánně. Je založeno na možnostech výběru. Když dítěti umožníme dát něčemu přednost, dítě přirozeně volí způsoby učení a činnosti, které jsou pro něj účinné a spolehlivé. Při nich pak nastupuje proces vnitřního prožívání, který v dítěti zanechává trvalé stopy a pocit uspokojení.
Naše filosofie
Dítě je stvořitelem člověka. Mnozí se domnívají, že je to především matka, která své dítě formuje, učí ho mluvit, chodit a mnoho dalších věcí. Pravdou ovšem je, že dítě samo usilovně pracuje na svém vlastním rozvoji. Každé dítě v sobě od úplného počátku nese jedno veliké tajemství, a tím je jeho budoucí poslání. Každé dítě má odlišné nadání, které by později mělo nést ovoce. Posláním nás rodičů je, abychom byli pomocníky a vhodně podporovali děti v jejich růstu. Protože naše děti jsou nadány nesmírným potenciálem a naším úkolem je pomoci jim ho uvolnit.